10 tréningových tipov


 

Čo sa týka tréningu v posilňovni, pre napredovanie je dôležitý každý jeden tréning. Ak si myslíš že robíš všetko správne, ale napriek tomu máš pocit že si dosiahol “plató” a nevidíš žiadny pokrok pri strate tuku alebo naberaní svalov, skús týchto 10 tréningových tipov. Môže to byť spôsob, ako sa začať znova zlepšovať.

 

1. Urči si reálne ciele

Uisti sa že si si stanovil reálne ciele. Keď chceš v najbližších mesiacoch nabrať pár kilogramov svalov, mysli na to, že nieje možné nabrať 20 kg za tento krátky čas. Daj si reálne ciele a drž sa ich. Pre efektívnosť si ciele napíš a daj ich niekam kde ich budeš vidieť každý deň.

2.  Daj si jedlo pred tréningom

Pred tým ako pôjdeš do fitka, je dôležité aby si si dal správne predtréningové jedlo 1-2 hodiny pred tréningom. Tvoje telo bude potrebovať veľa energie a ak nebudeš mať energiu, budeš sa cítiť veľmi unavený. Jesť predtréningové jedlo je tiež dôležité pre syntézu bielkovín, čo je dôvod, prečo je to jedno z najdôležitejšich jedál počas dňa.

Ak ale patríš medzi ľudí čo nemôžu jesť pred tréningom, alebo pokiaľ chceš trénovať nalačno, mal by si prijať aspoň 10g BCAA pred tréningom. Dostatočná náhrada môžu byť 1-2 odmerky proteínu hodinu pred tréningom, v závislosti od Tvojej telesnej hmotnosti.

3. Buď motivovaný

Začína to, akonáhle vstúpiš do fitka. Buď správne naladený a pripravený na intenzívny tréning. NIKDY netrénuj, akoby si bol prinútený ísť do fitka.

Ak potrebuješ motiváciu, pozri si nejaké motivačné videá.
http://www.youtube.com/watch?v=otD4prOS09s

http://www.youtube.com/watch?v=dV0m7RMVsro

http://www.youtube.com/watch?v=ex2izeyvNa8

4.Trénuj tvrdo, nie dlho

Nemal by si cvičiť dlhšie ako hodinu. Ja aj keď mám dlhé tréningy v tvrdej diete, nikdy niesú dlhšie ako 1,5 hodiny. Ohľadom prestávok medzi sériami, mali by trvať zhruba 1 minútu. Taktiež nerob príliš veľa sérií na jednotlivé svalové partie. Napríklad biceps a triceps, nikdy nepotrebujú viac ako 15 sérií. Maj krátke tréningy a uvidíš ten rozdiel.

5. Pi veľa vody

Udržuj sa hydratovaný. Napi sa vody po každom cviku.

6. Technika > Hmotnosť

Budovanie svalov je predovšetkým o správnej technike. So správnou technikou zapojíš potrebné svalové partie a tým stimuluješ ich svalový rast. Udržuj spojenie myseľ – sval vždy keď trénuješ svalovú partiu. Je pravda, že ťažká váha stimuluje rast svalov tiež, ale je veľmi dôležité aby si kontroloval svaly a udržiaval ich pod stálym napätím.

7. Rozprávanie sa počas tréningu obmedz na minimum

Čím viac času venuješ rozprávaniu sa, tým menej ho budeš mať na tréning. Vždy sa nájdu skupinky ľudí, ktorí sa viac času rozprávajú ako cvičia. Nebuď jedným z nich.

8. Počúvaj hudbu

Počúvanie hudby ma vždy udržuje sústredeným a koncentrovaným na tréning. Zober si so sebou prehrávač a urob si playlist, ktorý budeš počúvať počas tréningu. Toto Ťa ochráni aj pred rozptylovaním a pomôže Ti trénovať tvrdo.

9. Meň svoj tréningový plán

Nikdy necvič rovnaký tréning príliš dlho. A tým že hovorím o zmene tréningu, mám na mysli intenzitu tréningu, objem a počet opakovaní. Dobrý spôsob je tiež zmeniť si po čase poradie cvikov ktoré obvykle cvičíš, alebo úplne zmeniť tréningový plán.

10. Píš si tréningový denník

Je dôležité si písať tréningový denník a zapisovať si jednotlivé tréningy, aby si vedel čo robiť nabudúce vo fitku. Proste skús zlepšovať svoj tréning každý týždeň buď zvýšením váh, alebo skús spraviť viac opakovaní s rovnakou váhou. Keď sa Ti to nepodarí, skús to nabudúce. Týmto spôsobom si môžeš zároveň skontrolovať, ako si v minulosti napredoval.